28 Şubat 2013 Perşembe

Tatbak Kurabiye Bayilik Veriyor

Tatbak Kurabiye Bayilik veriyor. Geleneksel kültürümüzün vazgeçilmez tadlarından biri olan el yapımı Kurabiye’nin, ürün zenginliğini masalarımıza sunan TATBAK siz değerli dostlarıyla marka geçmişi ve ürün yelpazesini paylaşmaktan onur duyar. Tecrübesi, bilgi birikimi ve ustalıkla birlikte tamamen el emeğinin ürünleri olan bu özel kurabiyeler, bildik tatlarının yanında görsel sunumu ile de sizlere şölen havasında lezzetler sunmak için hizmetini büyütmeye devam ediyor.
TATBAK, 1982 yılında Türk toplumunun sosyal yaşamında vazgeçilmez bir yeri ve gıdanın önemli kollarından olan unlu mamuller sektöründe faaliyet göstermek üzere kurulmuştur. Geleneklerinden kopmadan, müşterilerine yenilikçi yaklaşımlarla el yapımı lezzetli kurabiye çeşitleri sunar.
Misyonumuz : Her geçen gün artan ürün çeşidi ve kalitesiyle müşterilerine en iyi hizmeti sunmak, hayatlarına birbirinden değişik tatlar katarak özel ve kişisel bir bağ kurmak.
Vizyonumuz : Sunduğumuz ürünler ve hizmet çeşitliliği ile yaşamın her anında müşterilerimizin yanında olmayı, unutulmaz lezzetlerle o anları güzelleştirmeyi amaçlıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz bu alanda uzmanlaşarak Türkiye’de pazar payını hızla geliştirmek.
Kalite Politikamız : TATBAK olarak, müşteri odaklı yaklaşım, tavizsiz kalite, benzersiz lezzet, ödünsüz hijyen ve özgünlük anlayışımız ile müşterilerimizle özel bir ilişki kurmaya çalışıyoruz. Her geçen gün TATBAK ailesine eklenen yeni müşterilerimizle beraber, 28 senelik sadık müşterilerimiz en büyük başarı ve gurur kaynağımız.

Tatbak Bayilik Bilgileri
Tatbak Unlu Mamülleri
Kalyoncu Kulluk Cad. No:101
Tarlabaşı-İstanbul
Tel: 0 212 250 13 29 – 250 56 15

26 Şubat 2013 Salı

Menar Mental Aritmetik Franchising

2 yılda 130 şube açtı

MENAR MENTAL ARİTMETİK MERKEZİ / MERSİN

Emekli öğretim üyesi Halit Şen tarafından 2009 yılında kurulan Menar Mental Aritmetik Merkezi, eşine az rastların bir şekilde büyüyerek 130 şubeye ulaştı. Merkezde, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların öğrenme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik bir program uygulanıyor. Merkezin sahibi Halit Şen,

“Abaküse dayalı bir program uyguluyoruz.

Çocukların zeka düzeyini artıran bu program Uzakdoğu menşeli. Biz Türk öğrencilerine göre uyarladık. Program haftada üç saat olmak üzere toplam 240 saat sürüyor” diyor.

Menar Mental Aritmetik Merkezi, bu yıl franchising sistemiyle şube sayısını 200’e çıkarmayı hedefliyor. Bir şubenin yatırım tutarı 35 bin ile 50 bin TL arasında değişiyor.

25 Şubat 2013 Pazartesi

Spagetti dondurmada girişimci aranıyor

Spagetti dondurmada girişimci aranıyor

Spagetti çubukları gibi servis edilen Spagetti Ice Cream için bu yıl 10 adet franchising verilecek. 10 bin dolar sermaye ile kurabileceğiniz bu iş fikirlerinde aylık 18 bin TL ciro yapmamz mümkün.

Spagetti Ice Cream

Dondurma artık dört mevsim yenen bir yiyeceğe dönüştü. Özellikle AVM’lerin içerisinde kurulan standlarda da bu iş modelinin oldukça popüler olduğunu görüyoruz. Ancak salt bir dondurma sunumu yerine, konseptin daha eğlenceli hale dönüşmesiyle tüketicinin ilgisi de doğru orantılı olarak artıyor. Spagetti Ice Cream dondurmayı eğlenceli sunum eşliğinde müşterisine ulaştıran bir marka...

Spagetti Ice Cream, İtalyan Manheimm tarafından yaratılmış. Başta Almanya olmak üzere yaygınlaşmaya başlamış, dondurmanın farklı sunumu sayesinde festivallerin gözde standları arasında yer almış. Ürün, vanilyalı dondurmanın spagetti çubukları gibi preslenmesi, domates sosu görüntüsü için çilek ya da frambuaz sosu, parmesan rendesi için beyaz çikolata veya hindistan cevizi ile renklendirilmesiyle sunuluyor.

Bu ürünü 2011 yılında Türkiye’ye getiren girişimci Murat Aslanoğlu, Almanya’da bir Alman içki markası için piyasa araştırması yaparken bu ürünü fark etmiş.

Türkiye’de stand olarak bir benzerinin olmadığını görmüş ve diğer külah, kornet dondurmalardan farklı bir sunumu olduğundan yola çıkarak ürünü Türkiye’ye getirmeye karar vermiş.

DIŞ MEKANLAR UYGUN

dondurma

Ürün, Fethiye, Marmaris gibi tatil yörelerinin yanı sıra İstanbul'da da çeşitli semtlerde kurduğu standları ile giderek yaygınlaşmaya başlamış. Konsept, dış mekanlar için uygun. Sabit bir ünite olmamasına karşın standın çalışması için elektrik hattının olması gerekiyor. Gün içinde çeşitli yerlerde kurulabiliyor, içinde eksi 22 derece dolap ve dokuz kova Algida vanilya dondurma kapasitesi bulunuyor.

Ürünler sadece Spagetti Ice Cream logolu bardaklarda satılıyor. Yaklaşık 150 gram dolu bir kap 6 TL’ye satılıyor. Özellikle AVM’ler, cadde üzerindeki kafe önleri veya çay bahçeleri, marinalar, oteller, aqua parklar, plajlar, sinema salonları, okul kantinleri ve festivaller potansiyel satış noktaları uygun lokasyonlar olarak tarif ediliyor.

10 FRANCHİSİNG VERECEK

bardakta dondurma

Murat Aslanoğlu, bu yıl için 10 adet franchising vermeyi planladıklarını İstanbul’un Avrupa yakasında kendilerinin işlettiği bir standı da devredeceklerini söylüyor. Aslanoğlu, özellikle Bodrum, Antalya ve Alanya’nın öncelikli tercih edilen bölgeler olduğunun altını çiziyor.

Bu iş modeli için toplam yapılması gereken yatırım 10 bin dolar + KDV. Ayrı bir franchise giriş bedeli istenmiyor. Firma tarafından stand, ürün ile dolu bir şekilde teslim ediliyor. Dokuz adet kova dondurması ve tüm ekipmanlar standın içinde yer alıyor.

Günde ortalama 100 kap ile yatırım bedeli geri alınıyor. 36 ay boyunca aylık 300 TL royalty bedeli alınıyor. Aslanoğlu, “Dondurma sezonu bitiminde yine Türkiye’de ilk kez bizim tarafımızdan satışa sunulacak olan bir sıcak gıda ürününü satış noktasına dönüştüreceğiz” diyor. Franchise için aylık ciro hedefi ise 18 bin TL.

İŞİN AYNASI
Uygun yer: AVM’ler, cadde üzerindeki kafe önleri veya çay bahçeleri, mamalar, oteller, aqua parklar, plajlar, sinema salonları, okul kantinleri, festivaller.
İlk sermaye: 10 bin dolar + KDV:
Ciro hedefi: Aylık 18 bin TL.
Kâr marjı: Brüt yüzde 300.
Başvuru için: murat@spagettiice cream.com ya da 0532 267 87 92

Burcu Tuvay / Ekonomist

23 Şubat 2013 Cumartesi

Regal Mağaza Bayilik

Regal Hakkında : Zorlu Holding, girişimci yapısı ve aralıksız sürdürdüğü yurt içi – yurt dışı yatırımları ile Türk sanayinin kalkınmasında katkısı bulunan en güçlü kuruluşlardandır. Tekstil, elektronik & beyaz eşya, bilgi teknolojileri, enerji ve son olarak da gayrimenkul alanında örnek olacak projeleri hayata geçiren Zorlu Holding, 57 şirketi ve yaklaşık 23 bin çalışanıyla, Türkiye’nin geleceği için hizmet veriyor.
Regal Mağaza Bayilik

Regal Mağaza Bayilik

Zorlu Grubu’nun tekstil alanındaki faaliyetlerini yürüten Zorluteks, sayıları gittikçe çoğalan tekstil fabrikaları ve pazarlama şirketleri ile Türkiye’nin yanı sıra Fransa, Almanya, Güney Afrika, İngiltere, Makedonya ve ABD’de faaliyet gösteriyor. Vestel Şirketler Grubu yurtiçinde ve yurtdışında toplam 24 şirketle hizmet sunarak elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında Zorlu Holding’in güçlü varlığını ortaya koyuyor.

Zorlu Enerji Grubu, bugün 11’i yurtiçinde, 5’i Avrupa, Asya ve Ortadoğu’da olmak üzere toplam 16 şirketiyle Türkiye’nin enerji sektöründe ön sıralarda yer alıyor. Zorlu Gayrimenkul, yurtiçinde ve yurtdışında değerli araziler üzerinde dünya standartlarındaki beklentileri karşılayan özgün projeler geliştirmeyi hedefliyor. Konut, alışveriş merkezi, otel, ofis ve sosyo-kültürel alanlar olmak üzere, Türkiye’de ilk kez beş ayrı fonksiyonu kapsayarak “karma kullanım” niteliğini kazanan Zorlu Center, Zorlu Gayrimenkul’un özgün projelerine bir örnektir. Birçok alanda güçlü yatırımlar gerçekleştirerek başarıda sürekliliği amaçlayan Zorlu Grubu, Türkiye’nin sanayi sektöründeki konumunu dünya ölçeğinde daha üst seviyelere çıkarmak için durmaksızın çalışmaya devam ediyor.

Regal mağaza bayiliği ve yetkili servis başvurusu yapmak
Regal Bayilik Başvurusu, Regal Yetkili Servis Başvurusu ve diğer işlemler için bu linke tıklayarak karşınıza çıkan formu doldurunuz.

Regal Bayilik İletişim Bilgileri
Danışma : 444 4 789
e-posta : info@regal-tr.com

20 Şubat 2013 Çarşamba

Devran Çiğ Köfte Bayilik ve Şartları

Devran Hakkında : Devran Çiğ Köfte; Kayhan ÇELİK, Mehmet IŞIK ve Ahmet BULUT’un ortaklık girişimiyle 2005′te İstanbul’da kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana hedefini hep en yüksekte tutan Devran Çiğ Köfte son sistem bir imalathane kurarak, gıda mühendisleri kontrolünde çiğ köfte üretimine devam etmektedir. Ürün kalitesi ve hizmet anlayışıyla kısa sürede müşterilerinin beğeni ve takdirlerini kazanarak talep doğrultusunda şube sayısını arttırmıştır. “Sihirli” tarifi sayesinde sektöründe ‘Damak Tadında İddiaalıyız’ sloganıyla yer alan Devran Çiğ Köfte, müşterilerinden bugüne kadar tek bir olumsuz tepki almadıklarını gururla kamuoyuna sunmaktadır.
Devran Çiğ Köfte Bayilik

Devran Çiğ Köfte Bayilik

Devran Çiğ Köfte, en önemli hedeflerinden biri olan franchising ile büyümek ve her şehirde en az 1 şube açmak için çalışmalarına devam etmektedir. Devran Çiğ Köfte’nin siz girişimciler için sağladığı en büyük kolaylık, isim hakkı TALEP ETMEMESİDİR. Böylece, her girişimci yüksek kar marjı ile, istediği şehirde rahatlıkla işini kurabilir ve bu eşsiz lezzetin milletimize sunulmasında bir köprü vazifesi görebilir.

Devran Çiğ Köfte Bayilik Şartları
Herhangi bir şehir veya ilçe merkezinde iç ve dış şartları yapılacak olan iş için müsait bir dükkân, Temiz,düzenli ve saygılı dükkân elemanları…
Ayrıntılı Bilgi İçin: 0532 381 96 55

Devran Çiğ Köfte Bayilik İletişim Bilgileri
Firma ve Franchising(bayilik) Yetkilisi: Kayhan ÇELİK
TEL: 0532 381 96 55
Tel: 0212 578 27 68
Adres: Sarıgöl Mah.Laleli Cad. No:31 GAZİOSMANPAŞA/İSTANBUL

Bayilik veren şirketler 2013

      1. McDonald’s : Firma 2013 yılında 15 adet bayilik vermeyi planlıyor.10 yıllık bayilik için 30.000 Dolar+KDV ve isim kullanım bedeli olarak %7 pay istiyor.
      2. Waffamel:%5 isim hakkı isteyen firma toplam 10 bayilik verecek.Firma başlangıç bedeli için ise 20.000Tl talep ediyor.
      3. Wall Street: Hedeflediği bayilik sayısı 5 olan firma başlangıç bedeli olarak 80 bin Dolar ve isim hakkı olarak aylık % 10 pay talep ediyor.
      4. Pizzabulls:Firma 2013 de 50 bayilik vermeyi planlıyor.Firma isim hakkı konusunda bayilik için talip olan girişimci ile yüzyüze görüşmeyi talep ediyor.Başlangıç bedeli olarak ise 50.000 dolar isteniyor.
      5. Arby’ s: Hedeflediği bayi sayısını belirtmeyen firma, başlangıç bedeli olarak en az 500 bin Dolar ve isim hakkı olarak % 13 pay talep ediyor.
      6. Zippy Kids: 10 bayilik verecek olan firma başlangıç bedeli olarak 120 bin Lira talep ediyor ve isim hakkı ücreti almıyor
      7. Popeyes: Vereceği bayilik sayısını belirtmeyen firma, başlangıç bedeli olarak 500 bin Dolar ve isim hakkı olarak % 13 pay istiyor.
      8. Remax: Toplamda 21 bayilik vermeyi düşünen Remax, % 6 isim hakkı bedeli alıyor ve başlangıç sermayesi 15-25 bin Dolar arasında değişiyor.
      9. Life GYM: İsim hakkı aylık ortalama 110 Lira olan firma 6 tane bayilik vermeyi düşünüyor. Başlangıç bedeli olarak Express konseptinde 100 bin Lira, Health Club konseptinde 150 bin Lira, Premium olarak 200 bin Lira talep ediliyor.
      10. Techno Kids:Başlangıç için 40.000 lira isteyen firma 15 bayilik vermeyi planlıyor.İsim hakkı olarak ise aylık 100.000 dolar ücret talep ediyor
      11. Burger Kıng: Toplam 20 bayilik verecek olan Burger Kıng, isim hakkı ücreti olarak net ciro üzerinden % 13 pay talep ediyor. Başlangıç için gerekli olan sermaye ise 700 bin Dolardan başlıyor.
      12. Dia Sa: Türkiye genelinde 100 adet bayilik vermeyi planlayan Dia Sa’ dan bayilik alabilmek için ihtiyacınız olan başlangıç sermayesi 2500 Euro olarak belirlenmiş. Dia Sa isim hakkı ücreti talep etmiyor.
      13. Pronet: 100 adet bayilik verecek olan Pronet, isim hakkı ücreti istemiyor ve başlangıç için gerekli olan sermaye 20 bin Dolar olarak belirlenmiş.
      14. Koton: İsim hakkı bedeli lokasyon koşullarına göre değişen Koton’ un başlangıç için gerekli bulduğu sermaye miktarı m2 başına 600 Dolar ve vermeyi planladığı bayilik sayısı toplam 10.
      15. KYO My Friend: 10 adet bayilik verecek olan firma başlangıç sermayesi ve isim hakkı bedeli talep etmiyor.
      16. Bun Design: 19 bayilik vermeyi planlayan şirket 1000 dolar başlangıç sermayesi belirlemiş ve isim hakkı bedeli istemiyor.
      17. Subway: 45 bayilik vermeyi planlayan firma başlangıç bedeli olarak 7500 Euro ve haftalık net kazançtan % 8 pay talep ediyor.
      18. Deulcom: Tam 122 adet bayilik verecek olan firma isim hakkı olarak ya aylık 900 Lira ya da ciro üzerinden % 10 pay talep ediyor. Başlangıç sermayesi olarak 20-35 bin Euro belirlenmiş
      19. Avva: 20 bayilik verecek olan firma, başlangıç sermayesi olarak 150-200 bin Lira arasında bir miktar belirlemiş ve isim hakkı ücreti talep etmiyor.
      20. Sbarro: Vereceği bayilik sayısını belirtmeyen Sbarro, başlangıç bedeli olarak 400 bin Dolar ve isim hakkı olarak % 13 pay talep ediyor
      21. Oxford House College: 8 bayilik vermeyi düşünen firma, başlangıç bedeli olarak ortalama 13 bin Euro + KDV ve isim hakkı olarak ortalama 500 Euro talep ediyor.
      22. Juice Zone: Başlangıç sermayesi olarak 150 bin Dolar talep eden firma, isim hakkı olarak ta aylık ortalama 350 Dolar istiyor ve verilecek bayilik sayısı 50.
      23. Chicken Rush: 6 bayilik vermeyi planlayan firma, başlangıç bedeli olarak 30 bin Dolar ve isim hakkı olarak % 5 pay talep ediyor.
      24. The Hunger: 8 bayilik verecek olan firma, başlangıç sermayesi olarak 45 bin Euro ve isim hakkı olarak % 6 pay talep ediyor.
      25. Infolang Dilokulları: 10 bayilik verecek olan şirket, başlangıç sermayesi olarak 30 bin Euro ve isim hakkı olarak 1500 Euro talep ediyor.
      26. Sport 2000: 5 bayilik vermeyi planlayan firma, başlangıç bedeli olarak 30 bin Euro ve isim hakkı olarak aylık % 3 katkı payı ve % 2 reklam payı talep ediyor.
      27. Fratelli La Bufala: 4 bayi vermeyi planlayan firma, 30 bin Euro başlangıç bedeli ve % 5 isim hakkı payı talep ediyor.
      28. Casita: Hedeflediği bayilik sayısı 9 olan Casita, isim hakkı bedeli olarak % 6 pay istiyor ve başlangıç sermayesi lokasyona göre değişiyor.
      29. Essi: Başlangıç sermayesi 65-150 bin Euro arasında değişen firma, 15 bayilik vermeyi düşünüyor. İsim hakkı ücreti olarak ta % 4 pay istiyor.
      30. Dry Care: 25 bayilik verecek olan firma isim hakkı ücreti olarak aylık 100 Lira ve başlangıç sermayesi olarak 12 bin Lira talep ediyor.
      31. Papa John’s: Başlangıç sermayesi ve isim hakkı bedeli lokasyon koşullarına göre değişen firma toplam 6 tane bayilik verecek.
      32. Helen Doron: İsim hakkı ücreti lokasyon koşullarına göre değişen firma 13 bayilik vermeyi planlıyor ve başlangıç sermayesi olarak 70 bin Euro belirlenmiş.
      33. Hafale: Başlangıç bedeli 250 bin Lira olan Hafele’ de isim hakkı ücreti talep edilmiyor ve verilecek olan bayi sayısı 11 adet.
      34. Chitir Chicken: 30 bayilik verecek olan firma isim hakkı bedeli ve başlangıç sermayesi talep etmiyor.
      35. Lavazza: Hedeflediği bayilik sayısı 40 olan Lavazza, 130 bin Euro başlangıç bedeli ve aylık cirodan % 5 pay talep ediyor.
      36. Bellona: Hedeflediği bayilik sayısı 24 olan Bellona isim hakkı ücreti talep etmiyor. Başlangıç için gerekli olan sermaye m2 ye göre değiştiği için Bellona bu konuyu girişimci adayıyla özel olarak görüşüyor
      37. Realty World Türkiye: Türkiye genelinde 27 bayilik vermeyi planlayan firma, isim hakkı bedeli olarak % 8 pay alıyor ve başlangıç sermayesi için gerekli olan miktar; 12-23 bin Dolar + KDV olarak belirlenmiş.
      38. Pizza Pizza: Toplam 100 bayilik verecek olan Pizza Pizza, isim hakkı bedeli olarak aylık 250 Dolar ve başlangıç sermayesi olarak 30 bin Lira talep ediyor.
      39. Silk & Cashmere: İsim hakkı ücreti talep etmeyen firma, 18 bayilik verecek. Başlangıç için gerekli olan sermaye ise m2 başına 1200 Dolar olarak belirlenmiş.
      40. So Chic: 28 bayilik vermeyi düşünen firma, isim hakkı bedeli talep etmiyor. Başlangıç için gerekli olan sermaye ise 150 bin Lira olarak belirlenmiş.
      41. Shapes For Women: 305 Lira + KDV isim hakkı bedeli talep eden firmanın başlangıç için gerekli gördüğü sermaye miktarı ise 37 bin 500 Lira olarak belirlenmiş. Firma kaç tane bayilik vereceğini belirtmemiş.
      42. Franchise & More: 50 tane bayilik vermeyi planlayan firma isim hakkı bedeli olarak net cironun paylaşımını uygun görmüş. Gerekli olan sermaye ise ortalama 10 bin Dolar olarak belirlenmiş.
      43. Fix Silver: 12 bayilik vermeyi planlayan firma başlangıç sermayesi olarak 75 bin Lira belirlemiş ve isim hakkı bedeli istemiyor.
      44. Juice Planet: 7 bayilik vermeyi düşünen firma, başlangıç sermayesi olarak 35 bin Dolar belirlemiş ve ciroya göre isim hakkı bedeli talep ediyor.
      45. Magic Corn: 60 bayilik verecek olan firma isim hakkı ücreti talep etmiyor, başlangıç için gerekli olan sermaye ise 10 bin Lira

Bayilik Veren Markalar 2013

Bayilik Veren Markalar 2013
  1. Merinos – Hedeflenen Bayilik Sayısı: 250, Bayilik Başlangıç Bedeli : 150 bin TL ile bir milyon TL arasında, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  2. İstikbal Hedeflenen Bayilik Sayısı: 18, Bayilik Başlangıç Bedeli : Metrekareye göre değişiklik gösteriyor, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  3. Bellona Hedeflenen Bayilik Sayısı: 24, Bayilik Başlangıç Bedeli : Metrekareye göre değişiklik gösteriyor, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  4. DiaSa Hedeflenen Bayilik Sayısı: 100, Bayilik Başlangıç Bedeli : 2 bin 500 Euro, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  5. Adıyaman Çiğköftecisi Hedeflenen Bayilik Sayısı:100, Bayilik Başlangıç Bedeli : 15 bin ile 20 bin TL arasında, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  6. Turyap Hedeflenen Bayilik Sayısı:20, Bayilik Başlangıç Bedeli : 10 bin dolar ile 50 bin dolar arasında, İsim Hakkı Bedeli:110 dolar + KDV
  7. Komagene Hedeflenen Bayilik Sayısı:32, Bayilik Başlangıç Bedeli : 10 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  8. Mado Hedeflenen Bayilik Sayısı: 9, Bayilik Başlangıç Bedeli : Alınmıyor, İsim Hakkı Bedeli: Royalty alınmıyor, sadece alınan ürün üzerinden yüzde 3 reklam ve tanıtım katkı payı alınıyor
  9. Remax Hedeflenen Bayilik Sayısı:21, Bayilik Başlangıç Bedeli : 16 bin ile 26 bin dolar arasında, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 6
  10. B-fit Hedeflenen Bayilik Sayısı: 87, Bayilik Başlangıç Bedeli : 35 bin TL + KDV, İsim Hakkı Bedeli: 350 TL + KDV
  11. Pizza Pizza Hedeflenen Bayilik Sayısı: 100, Bayilik Başlangıç Bedeli : 30 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Aylık 250 dolar reklam katkı bedeli alınıyor
  12. Realty World Turkiye Hedeflenen Bayilik Sayısı: 27, Bayilik Başlangıç Bedeli : 12 bin ile 23 bin dolar + KDV arasında, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 8
  13. Çiğ Köftem Hedeflenen Bayilik Sayısı: 35, Bayilik Başlangıç Bedeli : 5 bin TL + KDV , İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  14. Özsüt Hedeflenen Bayilik Sayısı: 11, Bayilik Başlangıç Bedeli : 50 bin TL, İsim Hakkı Bedeli:Alınmıyor
  15. Simit Sarayı Hedeflenen Bayilik Sayısı: 50, Bayilik Başlangıç Bedeli : 350 bin TL + 20 bin Euro franchise bedeli, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 3
  16. Burger King Hedeflenen Bayilik Sayısı: 20, Bayilik Başlangıç Bedeli : 700 bin dolardan başlıyor, İsim Hakkı Bedeli: Net ciro üzerinden yüzde 13
  17. Bolulu Hasan Usta Hedeflenen Bayilik Sayısı: 7, Bayilik Başlangıç Bedeli : 250 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: 30 bin dolar
  18. Silk&Cashmere Hedeflenen Bayilik Sayısı:18, Bayilik Başlangıç Bedeli : m2 başına bin 200 dolar. Minumum satın alma corner için 20 bin dolar, mağaza için 60 bin dolar, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  19. Sultanahmet Köftecisi Hedeflenen Bayilik Sayısı: 17, Bayilik Başlangıç Bedeli : 150 bin dolar, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  20. Köfteci Ramiz Hedeflenen Bayilik Sayısı: 44, Bayilik Başlangıç Bedeli : 300 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 2
  21. Doğtaş Hedeflenen Bayilik Sayısı: 8 , Bayilik Başlangıç Bedeli : 250 bin dolar , İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  22. Hediye denizi Hedeflenen Bayilik Sayısı: 100, Bayilik Başlangıç Bedeli : 100 dolar, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  23. Century 21 Türkiye Hedeflenen Bayilik Sayısı: 13, Bayilik Başlangıç Bedeli : 23 bin dolar ile 27 bin dolar +KDV arasında, İsim Hakkı Bedeli: Yıllara göre artış göstermekle birlikte 600 dolar ile bin 100 dolar arasında
  24. Altınbaş Hedeflenen Bayilik Sayısı: 10, Bayilik Başlangıç Bedeli : 1 milyon dolar , İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  25. Pronet Hedeflenen Bayilik Sayısı: 100, Bayilik Başlangıç Bedeli : 20 bin dolar, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  26. Domino’s Pizza Hedeflenen Bayilik Sayısı: 8, Bayilik Başlangıç Bedeli : 250 bin dolar + KDV, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 12
  27. So Chic, Hedeflenen Bayilik Sayısı: 28, Bayilik Başlangıç Bedeli : 150 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  28. Pratik Nokta Hedeflenen Bayilik Sayısı: 400, Bayilik Başlangıç Bedeli : 18 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  29. Etiler Marmaris Hedeflenen Bayilik Sayısı: 40, Bayilik Başlangıç Bedeli : 25 bin dolar + KDV, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 3
  30. Koton Hedeflenen Bayilik Sayısı: 10, Bayilik Başlangıç Bedeli : Dekorasyon bedeli metrekarede 600 dolar, İsim Hakkı Bedeli: Lokasyon koşullarına göre belirleniyor
  31. Portakal Spor Hedeflenen Bayilik Sayısı: 15, Bayilik Başlangıç Bedeli : 23 bin TL , İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  32. Shapes For Women Hedeflenen Bayilik Sayısı: Sayı belirtilmiyor , Bayilik Başlangıç Bedeli : 37 bin 500 TL, İsim Hakkı Bedeli: 305 TL + KDV
  33. Sampi Pide Hedeflenen Bayilik Sayısı: 24, Bayilik Başlangıç Bedeli : 25 bin dolar, İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 6
  34. Franchise & More Hedeflenen Bayilik Sayısı: 50 , Bayilik Başlangıç Bedeli : 10 bin dolara kadar, İsim Hakkı Bedeli: Gelir paylaşımı
  35. Gönül Kahvesi Hedeflenen Bayilik Sayısı: 55, Bayilik Başlangıç Bedeli : 50 bin Euro , İsim Hakkı Bedeli: Yüzde 5
  36. Yoga Akademi Hedeflenen Bayilik Sayısı: 20, Bayilik Başlangıç Bedeli : 2 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Yıllık 2 bin TL
  37. Reha Medin Hedeflenen Bayilik Sayısı: 7, Bayilik Başlangıç Bedeli : 5 bin ile 20 bin dolar arasında, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  38. Empa Gayrimenkul Pazarlama A.Ş. Hedeflenen Bayilik Sayısı: 60 Bayilik Başlangıç Bedeli : 6 bin dolar, İsim Hakkı Bedeli: 120 TL
  39. KYO My Friend Hedeflenen Bayilik Sayısı: 10, Bayilik Başlangıç Bedeli : Yok, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor
  40. Fix Silver Hedeflenen Bayilik Sayısı: 12, Bayilik Başlangıç Bedeli : 75 bin TL, İsim Hakkı Bedeli: Alınmıyor

BUN DESIGN 15 bin dolar olan bayilik bedelini artık almıyor



BUN DESIGN 15 bin dolar olan bayilik bedelini artık almıyor
Bun Design, Alışveriş Merkezleri sektöründe bir çığır açacak olan modüler stand sistemi ile yine tasarımcı ruhunu ortaya koyuyor. Bu esnek sistem dilediğiniz forma girebiliyor. Rafların yeri değiştirebiliyor, sistem büyüyor, küçülüyor, uzuyor, kısalıyor. Şekil değiştirilebilen modüler sistemli Bun Cubic AVM’lerin standartlarına göre değişebiliyor ve istenilen şekle girebiliyor. Böylelikle AVM’lerin sahip olduğu farklı stand alanlarına ve standartlara uyum sağlayabiliyor. Üstelik Bun Cubic franchiseeleri bu sistem için isim hakkı ödemiyor.
Ayrıca yıllardır yakından tanıdığımız ve alışık olduğumuz Bun Design’ın mağazalar için olan franchising bedeli ise artık yalnızca 5 bin dolar…
BUN CUBIC İÇİN ŞARTLAR
İstenilen ortalama mağaza büyüklüğü : 6 – 10 m2
Minimum yatırım bedeli : 7.000-10.000 $ + KDV
Mimari ön proje çizimi : Bedelsiz
Giriş bedeli – BunPuzzle : Bedelsiz
Nebim Programı : 1.500 $ + KDV (opsiyonel)
Royalty bedeli : Talep edilmiyor.
Ortak reklam katkı payı : Talep edilmiyor.
Teminat : 5.000 TL (Banka Teminat Mektubu)
Sözleşme Süresi : 1 Yıl
BUN DESIGN MAĞAZASI İÇİN ŞARTLAR
İstenilen ortalama mağaza büyüklüğü :20 – 50m2
Minimum yatırım bedeli :20.000 $ + KDV
Mimari ön proje çizimi :Bedelsiz
Giriş bedeli – Mağaza :5.000 $ + KDV
Nebim Programı :1.500 $ + KDV
Royalty bedeli :Talep edilmiyor.
Ortak reklam katkı payı :Talep edilmiyor.
Teminat :10.000 TL (Banka Teminat Mektubu)
Sözleşme Süresi :5 Yıl

Meyra Mantı Franchise

Meyra Mantı Franchise, meyra mantı bayilik
meyra manti 

Firma İsmi : MEYRA MANTI
Bayilik Kategorisi : GIDA
Kuruluş Yılı : 2006
Şube Sayısı : 2
Firma Tanıtım : MEYRA MANTI BARDAKTA MANTI KONSEPTİNİ FRANCHİSİNG İLE KENDİ İŞİNİ KURMAK İSTEYEN YA DA İŞİNİ GELİŞTİRMEK İSTEYEN GİRİŞİMCİLERİMİZLE BULUŞTURUYOR..
Bayilik Şartları : 20.000 FRANCHİSİNG BEDELİ
Bayilik ile ilgili Destekler : MEYRA MANTI STANDINIZ,MANTINIZ,BARDAKLARINIZ,ÖZEL MANTI SOSLARINIZ,KOLONYALI MENDİLİNİZ VE GEREKLİ EĞİTİMİNİZ.
Bayilik Yatırım Maliyeti ve Ortalama Kar Marjı : 20.000TL FRANCHİSİNG BEDELİ.AYRINTILAR GÖRÜŞÜLECEKTİR.
İletişim Bilgileri
İlgili Kişi : HÜMEYRA ŞEN
Telefon : 532 501 65 42
Web Sitesi : YENİLENEN YÜZÜYLE YAKINDA SİZLERLE..
E-posta Adresi : meyramanti@hotmail.com
Adres : BALIKESİR/BANDIRMA

Kahve Dükkanı Açmak İsteyenlere Kahve Deryası Bayiliği

Kahve deryası bayilik, kahve deryası franchising, kahve kafe dükkanı açmak

kahve deryasi 
Firma İsmi : Kahve Deryası
Bayilik Kategorisi : franchise
Kuruluş Yılı : 2009
Şube Sayısı : 5
Firma Tanıtım : Öncelikle KAHVE DERYASI ‘na gösterdiğiniz ilgiye tesekkur ederiz. Hedefimiz; sizlere Saygın – Keyifli – İtibarlı -Karlı bir iş ortamı hazırlayarak şu ana kadarki edindiğimiz tecrübeleri sizlerle paylaşmaktır. Markamızın vazgeçilmez prensibi olan karşılıklı Güven ortamının sağlandığı bir çizgi paralelinde ticari ortaklığımızı oluşturmak ve bu ilişkiyi uzun yıllar devam ettirmektir.
Merkezi İzmir’de bulunan KAHVE DERYASI , kuruluşundan itibaren önemli başarılara imza atmıştır. Şimdiye kadar açmış olduğumuz şubelerimizde günlük müşteri sayısı titizlikle yaptığımız fizibilite çalışmalarında öngörülen hedeflerin oldukça üzerindedir.
Kahve Deryası , Cadde Lokasyonlarında ve AVM lerde müşterilerine hizmet vermektedir.Sektörel net kar marjları P & L dengesi zarfında % 50 aralığında oluşmaktadır.Bu oran ciro ya doğru orantılı olarak değişkenlik göstermektedir.Kahve Deryası açılacak mekan ile ilgili olarak, iç mekânın en az 80 – 90 m2, Dış mekânın Minimum 40 m2 olmasi bizim için yeterlidir.
Bayilik Şartları : Kahve Deryası açılacak mekan ile ilgili olarak, iç mekânın en az 80 – 90 m2, Dış mekânın Minimum 40 m2 olmasi bizim için yeterlidir.
Bayilik ile ilgili Destekler : Anahtar Teslim
Bayilik Yatırım Maliyeti ve Ortalama Kar Marjı : $150.000 %35
İletişim Bilgileri
İlgili Kişi : Oğuzkan Erman
Telefon : 0533 440 33 14
Web Sitesi : www.kahvederyasi.com.tr
E-posta Adresi : oguzkan@kahvederyasi.com.tr
Adres : İzmir

16 Şubat 2013 Cumartesi

Beko Bayilik Başvurusu

Beko Hakkında : Türkiye’nin yeni yeni sanayileşmeye başladığı 1950′li yıllarda, Koç Holding’in kurucusu Vehbi Koç, Türkiye’ye döviz kazandıracak bir ürün arayışındaydı. O yıllardaki ülke koşulları çerçevesinde, bir salça ve konserve fabrikası yatırımı için bu alanda tecrübe sahibi olan Bejerano ile ortaklık kurdu. 1954′te kurulan şirketin ismi, Bejerano’nun ve Koç’un ilk iki harflerinin birleşmesiyle Beko olarak tescil edildi. Ancak, ülkenin içinde bulunduğu durum nedeniyle, şirket faaliyete geçemedi. O yıllarda, General Elektrik ampullerinin satış ve bayiliğini kurma fırsatı doğunca, konserve şirketinin ismi Beko Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi. Böylece, Anadolu’da ilk kez bayilik sistemi kuran Vehbi Koç, Beko ürünlerini de bu sistemle tüketicinin evine kadar ulaştırdı.
Beko Bayilik ve Bayilik Başvurusu

Beko Bayilik ve Bayilik Başvurusu

1977 yılında Beko distribütörlüğünü Atılım’a devreden Beko Ticaret, 1983 yılından itibaren güçlü tecrübe birikimi ile Beko markası adı altında Türkiye beyaz eşya sektöründe faaliyet göstermeye başladı. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu’nun 1990′lı yıllardan itibaren yurt dışı faaliyetlerine yönelmesiyle, Beko ihracat markası olarak belirlendi.

2000 yılına gelindiğinde ise Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu’nun yeniden yapılanması sonucu Beko, Beko Ticaret A.Ş. bünyesinden çıkarak, Beko markası ile birlikte Beko A.Ş. çatısı altına girdi. Yurt dışında satışa sunulan ilk Türk beyaz eşya markası olma özelliğini taşıyan BEKO (Bayilik), yola “Dünya Markası” olma hedefiyle çıktı. Türkiye pazarındaki başarının 90’lı yılların başından itibaren yurt dışına da taşınmasıyla birlikte BEKO markası dünyanın 100′den fazla ülkesinde 280 milyon tüketicinin günlük hayatının bir parçası haline geldi. Bugün dünyanın herhangibir yerinde her iki saniyede bir, bir BEKO markalı ürün satılıyor.

Beko Yetkili Satıcı Bayisi olmak isteyen girişimciler vermiş olduğum bu linkten Beko Bayilik Başvuru Formuna giderek Bayilik Başvurusu yapabilirler.
Beko Yetkili Servis Bayisi olmak isteyen girişimcilerde bu linkten Beko Yetkili Servis Bayilik Başvuru Formuna giderek Bayilik Başvurusu yapabilirler.

Beko Bayilik İletişim Bilgileri
Çağrı merkezi : 444 1 404
BEKO MERKEZ
Karaağaç Cad. No:2-6 Sütlüce- İSTANBUL
Tel: (212) 314 34 34
BEKO ANKARA
İstanbul Yolu 16. Km. Erler Mah. 341 – A Etimesgut – ANKARA
Tel: (312) 293 57 00
Faks: (312) 293 57 13
BEKO İZMİR
Kemalpaşa cad No:58 Pınarbaşı – İZMİR
Tel: (232) 491 59 00
Faks: (232) 491 58 99
BEKO ADANA
Büyükdikili Kavşağı T.Cemal Beriker Blv.N.742 Seyhan – ADANA
Tel: (322) 455 56 56
Faks: (322) 441 04 80

Arçelik Bayilik Başvurusu

Kuruluş Yılı : 1955
Genel Müdürlük : İstanbul, Türkiye
Arçelik A.Ş Hakkında : Dayanıklı tüketim ve tüketici elektroniği sektörlerinde üretim, pazarlama ve satış sonrası destek hizmetleri ile faaliyet gösteren Arçelik A.Ş. yaklaşık 22.000 çalışanı, Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika’da 14 üretim tesisi, dünyanın dört bir yanındaki satış ve pazarlama organizasyonu ve kendisine ait 10 markasıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, Elektrabregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy ve Altus) 100’den fazla ülkede ürün ve hizmet sunmaktadır.

Arçelik Bayilik ve Bayilik Başvurusu

Toplam Ciro
8,4 Milyar TL

İç Piyasa Pozisyonu
Beyaz eşya , LCD TV ve klima pazarlarında lider

Arçelik Global Faaliyet Ağı
5 ülkede 14 üretim tesisi
20 ülkede faaliyet gösteren satış ve pazarlama organizasyonu
100’den fazla ülkede ürün ve hizmet

Arçelik Uluslararası Pozisyon
Arçelik A.Ş., beyaz eşya sektöründe Türkiye, Romanya ve Güney Afrika pazarlarının tartışmasız lideri, İngiltere pazarının ikinci büyük oyuncusu.
Beko markası;

    İngiltere’de buzdolabı, derin dondurucu ve çamaşır makinesi ürün gruplarında lider,
    Polonya’da çamaşır makinesinde ikinci, buzdolabı ve derin dondurucuda üçüncü marka,
    Fransa’da solo bulaşık makinesi pazarında ikinci marka,
    Rusya solo bulaşık makinesi pazarında dördüncü marka,
    Romanya’da solo bulaşık makinesinde üçüncü, solo buzdolabı pazarında ikinci, ankastre fırın ürün grubunda üçüncü marka,
    Litvanya’da toplam beyaz eşyada, buzdolabında ve çamaşır makinesi ürün gruplarında lider.

Arçelik Yetkili Satıcı Bayisi olmak isteyen girişimciler vermiş olduğum bu linkten Arçelik Bayilik Başvuru Formuna giderek Bayilik Başvurusu yapabilirler.
Arçelik Yetkili Servis Bayisi olmak isteyen girişimcilerde bu linkten Arçelik Yetkili Servis Bayilik Başvuru Formuna giderek Bayilik Başvurusu yapabilirler.

Arçelik Bayilik İletişim Bilgileri
Çağrı merkezi numarası : 444 0 888

14 Şubat 2013 Perşembe

BonjukTea Bayilik

Bubble in satış noktalarını bayilik ve franchise sistemi ile genişletmeyi hedeflemektedir. Dünyada tüketimi artan Bubbletea (baloncuklu çay), Türkiye’de BonjukTea markası ile satışa sunulacak. 150’yi aşkın soğuk, 70 sıcak içecek türü bulunan ürün, 12 milimetre (mm) pipetlerle tüketilebilecek. Malezya’da 20 senedir faaliyet yürüten ve 1,5 milyon dolara yakın bir yatırım yapan Turkuaz Grubu şirketlerinden Selekoğlu Gıda, yeni markası BonjukTea ile satış oranlarını artırmayı planlıyor.
BonjukTea Bayilik

BonjukTea Bayilik

BubbleTea’nin en önemli yanı içinde ağızda patlayan ve çiğnenen karamelle kavrulan boncuk şeklinde meyve özütlerinin bulunması. Ayrı meyve aromaları olan ürünün menüsünde ‘Sağlık Serisi, Kahveli, Meyveli, Yoğurtlu ve Vanilyalı’ karışımlar yer alıyor. ‘Hibiskus (Medine Gülü) Çayı, Earl Grey, Yesilçay ve Bergamot Aromalı Çay’ türlerinin meyve özleriyle karışımından sıhhatli çaylar elde ediliyor. Bu içecekler hem sıcak hem de soğuk olarak tüketilebiliyor.

Kapsül biçimi ile AVM’lerin iç ve dış mekanlarında satılan BonjukTea, 2013 yaz sezonunda Türkiye’nin muhtelif bölgelerinde tüketici ile buluşacak. Ürün, İstanbul Meydan AVM’de ve İzmir Selway Outlet Park ile İzmir Çiğli Kipa’da beğeniye sunuluyor. İzmir bölgesinde Mayıs ayı sonuna kadar 6 noktada satışa çıkarılacak ürün için Selekoğlu Gıda, sene içinde Türkiye’de 20 bayilik kontenjanını süratle tamamlıyor ve 10 merkez mağaza hedefiyle büyümeyi planlıyor. 2013 yılı hedeflerimizde olan bayilik ve franchise sistemi ile satış noktalarımızı arttırma çalışmalarımız devam etmektedir.

BonjukTea Bayilik İletişim Bilgileri
Selekoğlu Gıda San. & Tic. Ltd. Şti. Türkiye
Telephone: +90 212 574 2088
E-mail: info@bonjuktea.com
Web: bonjuktea.com

2013 Franchise 100 Araştırması

Ekonomist Dergisi 2013 Franchise 100 Araştırması
Her geçen yıl büyüyen franchising sistemi, artık her yıl binlerce girişimciyi içine dahil ediyor. Türkiye'nin en büyük 100 franchising veren şirketi, 2013 yılında toplam 3 bin 709 adet yeni franchise şube açmaya hazırlanıyor. Bu yıl franchising sisteminde en çok gıda ve eğitim sektörlerinin ön plana çıkması bekleniyor.
franchising

Türkiye, girişimcilik oranının en hızlı arttığı ülkelerden biri olmaya aday. Global Girişimcilik Endeksi rakamlarına göre, 71 ülke arasında 43’üncü, Global Rekabetçilik Endeksi’nde ise 139 ülke arasında ise 61’inci sıradayız. Ancak Türkiye’nin sahip olduğu potansiyel itibariyle önümüzdeki dönemde daha üst basamaklara tırmanacağı herkesin ortak görüşü...
Bir girişimci için belki de en risksiz girişimlerden birinin kendini kanıtlamış bir franchising zincirinin içinde yer almak demek yanlış olmaz. Yeni bir işe girmek kimi zaman başarıyı getirirken kimi zaman da hüsranla sonuçlanabiliyor. Bu nedenle tanınmış ve büyüme potansiyeli vaad eden bir markanın çatısı altında girişimci şapkasıyla faaliyet göstermek, en risksiz iş modellerinden biri diyebiliriz. Tabi açılan mağazanın doğru bir lokasyonda, AVM’de olması koşuluyla. İşte bu nedenle franchise zincirleri her geçen yıl artıyor, bu zincirlerin içerisine yeni markalar dahil oluyor.
Türkiye’deki girişimciler 1991 yılında ‘franchising sistemi’ denilen yeni bir girişimcilik modeli ile tanıştılar. Bununla birlikte ‘Hiçbir yerde şubemiz yoktur’ yaklaşımından ‘Tüm dünyada şubemiz vardır’ anlayışına geçildi. Bugün ise sektör devasa bir büyüklüğe ulaştı.
■    YÜZDE 76’SI YERLİ
Türkiye’de franchising’in geldiği noktayı anlamak için rakamlara bakmak yeterli... Pazarın hacmi yıllık yaklaşık 35 milyar dolara ulaştı. Uluslararası Franchising Derneği’nin (UFRAD) verilerine göre, Türkiye’de zincir işletmelerin sayısı bin 850 civarında. Bunların yüzde 24’ü yabancı, yüzde 76’sı ise yeni markalardan oluşuyor.
Zincirlere bağlı şube sayısı ise yaklaşık 50 bin. Franchise veya bayilik verenlerin sayısı bin 471, zincirler içindeki oranı ise yüzde 78. Sadece kendi şubelerini açıp kendileri işleten zincirlerin oranı da yüzde 22.
Bu zincirlerin yüzde 33’ünü giyim, yüzde 27’sini ürün, yüzde 24’ünü yiyecek, yüzde 16’sını ise hizmet sektörü oluşturuyor. Türkiye, franchise zincir sıralamasında Avrupa birincisi konumunda.
■    BU YIL DA BÜYÜYECEK
2013’de de franchise sektörünün gelişmesiyle doğru orantılı olarak işletme zincirlerinin sayısının ve markalama cirolarının artması bekleniyor. Yani kendi eko sistemini yaratan franchising sektörünün bu yıl da önemli bir büyüme yaşayacağı tahmin ediliyor.
Her yıl yaptığımız Franchise 100 araştırması, sektöre büyük ölçüde ışık tutuyor. Bu yıl yaptığımız araştırmada Türkiye’nin en büyük franchise veren şirketlerinin ulaştığı toplam franchise şube sayısı 7 bin 709. Bu sayıya, şirketlerin kendi açtıkları mağazaları katmadığımızı belirtelim. Türkiye’nin franchise şube sayısıyla en büyük şirketi ise 826 şubeyle İstikbal.
Onu 722 şubeyle Bellona, 500 şubeyle Diasa takip ediyor. Bu, 100 şirketin 2013 yılında vermeyi hedeflediği franchise şube sayısı ise 3 bin 709- Yani bu yıl 3 bin 709 adet daha yeni girişimci franchising sistemine dahil olacak. Bu rakam ekosisteme yeni girişimcilerin katılması açısından büyük önem taşıyor.
Ekonomist Dergisi 2013 Franchise 100 Araştırması
Yazıları Daha Net Görmek İçin Resimlerin Üzerine Tıklayabilirsiniz
f100-1

f100-2

f100-3

f100-4

f100-5

f100-6
Burcu Tuvay / Ayşegül Sakarya Pehlivan / Ekonomist Dergisi

■    HİZMETTEN BESLENİYOR
Peki franchisingde bu yıl trendler ne olacak? Son zamanlarda dünyada hizmet sektörü hızla büyüyor. Hizmet sektörünün büyümesine paralel şekilde, franchising sisteminde de çok hızlı bir büyüme söz konusu. Franchising sisteminin bu hızlı büyümesinin nedenleri arasında, sistem için gerekli sermaye tutarı, girişimcinin motivasyonu, sistemin standart olması, kabul görmüş bir marka ve kontrol mekanizmasını sayılabilir.
Artık müşteri, zamanı etkin kullanmak istiyor. Dolayısıyla en kısa zamanda kaliteli mal ve hizmet satın almak da markasını kabul ettirmiş ürünlerin satıldığı mağazalardan alışverişle mümkün oluyor. Bu aşamada franchising’in önemi bir kez daha ortaya çıkıyor.
■    KENDİ İŞİNİ KUR
Önümüzdeki dönemde, franchising sistemine daha fazla girişimcinin dahil olarak, kendi işini kurması bekleniyor. Türkiye’yi franchising ile önce yabancı şirketlerin tanıştırmış olmasına rağmen, yerli şirketlerin de satış ve hizmet ağlarını genişletmenin en güvenli yolu olarak, bu sistemi benimsediği görülüyor.
UFRAD Başkanı Mustafa Aydın, franchise veren markaların öncelikle konseptlerini doğru oturtup müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına göre markalarını geliştirmeleri gerektiğine dikkat çekiyor.
Franchise sisteminin başarılı olması için kalite standartının yüksek tutulması ve operasyon mekanizmasının etkin kullanılması gerektiğini vurgulayan Aydın, “UFRAD olarak franchise veren zincirlerin ülkemiz ekonomisine kalıcı fayda sağlaması için franchise sistemlerini tam kurmalarını ve doğru işletmelerini gerekli görüyoruz. Eğitimlerimizle destekliyoruz, sistem değerlendirme programı ile markalarımızı dünya standartlarına taşıyoruz” diyor.
■    YENİ MARKALAR
Dünyada gıda, franchise işlerin dörtte birini oluşturan en büyük sektör. Zincirleşmeye en uygun alanlardan biri. Türkiye’nin zengin mutfağı ve gıda kaynaklan, bu alandaki gücün temelini oluştunıyor. Bu, franchise tekniklerini ve sistematik çalışmayı öğrenmiş nitelikli iş gücü ile birleşince ortaya Türk mutfağına dayanan modem zincirler çıkıyor.
Franchise & More’un Kurucu Ortağı Osman Bilge, “Örneğin Hacıoğlu Lahmacunu başta taş fırında pişiriyordu, artık konveyörlü pizza fırını kullanıyor. Zengin Türk mutfağı ve franchise teknikleri, akıllı girişimcilerin elinde dünyayı fethedecek” diyor.
AVM’lerin artık belli bir doygunluğa ulaşmaya başladığını söyleyen Bilge, gelecekte cadde ve sokaklarda gelişmeye başlayan markalann yaygınlaşacağına dikkat çekiyor. Bilge, “Simit Sarayı’na başta AVM’ler yer vermediği için sokakta büyüdü, gelişti, şimdi AVM’ler davet ediyor” örneğini veriyor.

■    KOLAY YÖNETİLİYOR
Zincirler büyüdükçe iş daha kolay yönetilir hale geliyor. Kuruluş aşamasında teknik bilgi, gelişme aşamasında marka ve zincir yönetme, büyüme aşamasında ise sermaye ve yönetim teknikleri önem kazanıyor. Önceden esnafın işi gibi görülen, sanayicilerin ilgi göstermediği işler, artık uluslararası fonların da ilgi alanına girdi. El değiştirmeler hızlandı, satılmak için zincirler kurulur oldu.
Örneğin Shaya Grubu’nun onlarca markayla Türkiye pazarına girmesi, Doğuş Grubu’nun yerli-yabancı onlarca markayı alması, birçok fonun ortaklık için Türkiye’de zincir arıyor olması bunun kanıtı.
Özellikle gıda sektörüne olan ilgi yoğun. Kendi içinde gıda sektöründe, hızlı servis restoranlan, lokanta ve kafeler başı çekiyor. Gıda sektörünü, eğitim, kuru temizleme, emlak, tekstil, takı-aksesuar, kozmetik, ayakkabı, oto bakım, içecek, hediyelik eşya, eğitim, eğlence takip ediyor.
■    KEŞFEDİLEN KONSEPTLER
Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Ayçan Helvacıoğlu, son yıllarda üretilen yeni fikirler ve keşfedilen konseptlerin bu sisteme dahil sektörlerin de çeşitlenmesini sağladığını belirtiyor. Bu yıl yine değişik konseptlerin gelişeceğini ifade eden Helvacıoğlu, “Örneğin, evcil hayvan otelleri, stres atma odalan, çocuk ka-feleri, ev-sinema sistemleri... Franchising sistemine giriş yapan değişik konseptlere sahip yeni firmalan keşfetmek bizleri çok heyecanlandın-yor” diyor. 2012 yılında gerçekleştirilen 10. Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nın 12 bin m2 alanda 21 bin 200 girişimci adayıyla 300’e yakın markayı buluşturduğunu ifade eden Helvacıoğlu, sözlerine şöyle devam ediyor:
“Fuarda 4 gün boyunca, Türkiye genelinde ve yurt dışında franchise vermeyi hedefleyen yüzlerce marka, pek çok satış noktasına ulaştı. DEİK, haziran ayında Balkan ülkelerine yapılacak olan heyet gezilerinde fuann tanıtımına yer verecek. Bu çalışmalar doğrultusunda Balkan işadamlarından oluşan geniş bir heyet fuan ziyaret edecek ve fuar alanında ikili görüşmeler yapacak.”
Tüm şirketlerin belli bir büyüme ve zincirlerine yeni halkalar katma stratejileri var. Bunlardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz. Büyük bir kısmının bilgileri ise ana tablomuzda yer alıyor.
■    EĞİTİM BÜYÜYECEK
Deulcom International Yönetim Kumlu Başkanı ve UFRAD Kumcusu Baybars Altuntaş, hizmetler sektöründeki markalaşmanın ve tüketiciye standart hizmet sunumunun önümüzdeki yıllarda daha da hızlı bir ivme kazanacağını söylüyor.
Bu ivmenin özellikle eğitim sektöründe kendisini daha çok göstereceğini belirten Altuntaş, “Eğitim sektörü, girişimcilerin önem verdiği bu 3 parametreyi de aynı anda fırsat olarak sunabiliyor. Nitekim, Deulcom'un 2010 yılında 4 adet franchise varken, şu anda 10 franchise ile son 24 ayda yüzde 100'ün üzerinde büyümeyi yakalamış durumda. Bu yüzden, önümüzdeki yıl beklentilerini de revize ederek önümüzdeki 36 ay içindeki franchise sayısını 150'ye çıkarma hedefini ortaya koyduk” şeklinde konuşuyor.
BigBiz Franchise ve Perakende Çözümleri Başkanı Banu Güney Arıduru ise bu yıl ve önümüzdeki yıllarda gıda sektöründe pizza ve hamburger markalan, eğitim sektöründe de dil okulları ve kursların en çok tercih edilenler arasında olacağını belirtiyor. Arıduru, artık sadece yabancı markaların değil Türkiye’deki firmaların markalaşma ve franchising sistemi içinde kurumsallaşmaya yönelik profesyonel çalışmalarının arttığına dikkat çekiyor ve “Bu konudaki başarılı örnekler sayesinde kendi markalarımız da yurt dışına açılmaya başladılar” diyor.

■    540 YENİ ŞUBE GELİYOR
Helvacı Grup bünyesinde 2003 yılında kurulan, 2010 yılı ikinci yarısında markaya olan yoğun ilgi ve talep doğrultusunda profesyonel olarak franchise atılımı gerçekleştiren Bursa Kebap Evi’nin yeni açılacak şubeleri ile beraber toplam 28 mağazası bulunuyor. 2013 hedefi 40 yeni şube açmak. Yurt dışına açılmaya hazırlanan marka Kuveytli ve Suudili yatınmcılarla görüşme halinde. Ancak Orta Doğu’daki kanşıklığın dinmesini bekliyor şirket.
Diğer taraftan şirket önümüzdeki dönemde farklı ülkelerde yeni yatırımlar yapmayı ve şubeler açmayı planlıyor. 378 kişiyi istihdam eden Bursa Kebap Evi’nin şube hedefleri doğrultusunda 550 ilâ 570 arasında yeni istihdam yaratması bekleniyor.
■    DÖNER-CHİ YAYILACAK
Döner-chi’nin Türkiye genelinde dört franchise şubesi bulunuyor. İstanbul’da Carousel, Galleria ve Airport AVM ve Samsun’da Lovelet AVM’de şubeleri bulunan şirket, 2013’te 15 yeni franchise mağaza açmayı hedefliyor. Başlangıç bedeli 10 bin dolar olan ve yüzde 3 royalty bedeli alan Döner-chi’nin büyüme hedefinde tüm Türkiye yer alıyor. Mönüsünde, tavuk ve et dönerin yanı sıra farklı alternatif isteyenler için nohutlu pilav ve ciğer de bulunuyor.
■    GAYRİMENKUL ZAMANI
1971’de ABD’de kumlan bugün 14’ü Avrupa’da olmak üzere, 35 ülkede bin 100 ofisle gayrimenkul danışmanlığı hizmeti veren Era Gayrimenkul, 2012 yılında Türkiye’ye adım attı. Bugün Türkiye’de 11 franchise noktası bulunan şirket, 3-5 yıllık dönemde de 200 bayi kurmayı hedefliyor.
Yeni franchise görüşmelerinin devam ettiğini söyleyen Era Türkiye Yönetici Ortağı Can Ekşioğlu, sözlerine şöyle devam ediyor: “Adaylarla mülakatlar gerçekleştiriliyor. Ancak ERA Türkiye yatırımcı adaylarında ilk aranan özellik, gerçekten bu sektörde kendi işinin sahibi olmak istemesi, ERA vizyon ve misyonunu sahiplenmesidir." Giriş bedeli 15 bin dolar olan Era Gayrimenkul’e yatırımın maliyeti mekan gibi giderlerle birlikte 30-50 bin dolara çıkıyor. Royalty bedeli ise yüzde 6 ila yüzde 2 arasında değişiyor. Önceliklerinin İstanbul olduğunu söyleyen Can Ekşioğlu, farklı şehirlerden de talepler geldiğini belirtiyor
■    GÜZELLİKTE BÜYÜME
Türkiye’ye 2008 yılında giriş yapan Fresh Line, dünyanın en tanınmış doğal kozmetik zincirlerinden biri. Yunanistan menşeili markayı Türkiye’ye getiren ve aynı zamanda markanın Türkiye distribütörlüğünü Gülşah Ertuğrul yapıyor. Türkiye’de beş mağazası ve satış noktası bulunan Fresh Line’ın hedefi 2013 yılında başta İstanbul olmak üzere büyükşehirlerde franchise vererek büyümek.
Şu anda Ankara ve Eskişehir’de iki franchise şubesi bulunan şirket, 2013 yılında yedi franchise vermeyi planlıyor. Öncelik İstanbul olmak üzere İzmir, Antalya, Bursa, Adana ve Kayseri hedef iller arasında. Metrekare başına bin 100 TL dekorasyon bedeli talep ediliyor. Yaklaşık 30 - 40 metrekarelerde yer alan Fresh Line mağazaları için ortalama bir ürün maliyeti var. 30 metrekare mağaza için ortalama 65 bin TL’lik ürün almak gerekiyor. Şirket, 2013 yılı için royalty almıyor.

■    GÖNÜL KAHVESİ
Yaklaşık 11 yıl önce kurulan Gönül Kahvesi, bugün Türkiye’nin yedi bölgesinde 45 şube ile faaliyet gösteriyor. Şubelerinin yüzde 96’sı franchise olan şirket, önümüzdeki beş yıl için iddialı büyüme hedefleri koyuyor. Yurt içi ve yurt dışında önümüzdeki beş yılda 500’ün üzerinde şube açmayı hedeflediklerini söyleyen Gönül Kahvesi’nin Franchise Direktörü Nail Avşar, sözlerine şöyle devam ediyor: “Marka olarak 10’uncu yılını dolduran Gönül Kahvesi ülke genelinde ve yurt-dışında hızlı şubeleşme için alt yapı hazırlıklarını tamamladı. 50’ye yakın ülkede marka tescilleri alındı. Hedefimiz yurt içi ve yurt dışında uygun mağaza yerleri bulunduğu takdirde 5 yıllık programda 500’lii sayılan aşmak.”
■    ROTA BÜYÜKŞEHİRLER
Hacıoğlu’nun macerası 1965 yılında Bursa’da Hacıoğlu Ailesi’nin geleneksel tatlar sunan küçük dükkanında başladı. Hacıoğlu Ailesi, bu adımıyla yüzde 100 Türk sermayeli bir gıda zincirinin temellerini atmış oldu. Kuruluşunun ilk yıllarında klasik lahmacun ve kebap restoranları şeklinde hizmet sunan Hacıoğlu. 1993 yılında lahmacunda hızlı servise geçerek dünyada bir ilki gerçekleştirdi.
Bugün Türkiye genelinde 28 franchise şubesi bulunan şirket, 2013 için büyük hedefler koyuyor. Her ay bir restoran açmayı hedefleyen şirket, büyükşehirlere odaklanmış durumda. Özellikle büyükşehirlerdeki bakir bölgeleri keşfetmeyi planlıyor.
■    GARANTİLİ EĞİTİM
Türkiye'de yabancı dil eğitiminde 15 yıldır faaliyet gösteren InfoLANG Dil Okullan, halen 4 olan franchise sayısını 5 yıl içinde 123'e çıkarmayı planlıyor. Şirket 2013'ün tamamında 20 franchise verecek.
Türkiye'de özel eğitim modeli kapsamında 'Dil Koçluğu ve 'Öğretme Garantili' eğitimin mucidi olan InfoLANG, yurt dışındaki franchise sayısını da arttırmayı planlıyor.
Şirket, franchise için 20-60 bin TL başlangıç bedeli talep ediyor. Şirketin royalty bedeli ise 2-4 bin TL arasında. Türkiye'de tüm şehirlerde büyümeyi hedefleyen InfoLANG Dil Okullan, global bir marka olmayı hedefliyor. InfoLANG, şubelere açılıştan itibaren sürekli destek vererek kendi işini kurmak isteyen girişimcilerin bu alandaki ilk tercihi olmayı planlıyor. Konuşma ve konuşturma odaklı hizmet veren InfoLANG, kendi oluşturduğu sistem sayesinde kursiyerlere öncelikle konuşmayı eğlenerek öğrenme metodunu uyguluyor.
■    KAHVE DİYARI GELİYOR
Son dönemde en hızlı büyüyen yerli kahve zincirlerinden biri olan Kahve Diyarı’nın 12’si inşaat aşamasında olmak üzere Türkiye genelinde 99 şubesi var. 2013’te 39 yeni şube açmayı hedefleyen şirket, isim bedeli olarak 30 bin dolar talep ediyor. Royalty için ciro üzerinden yüzde 3 pay alınıyor. 27 ilde faaliyet gösteren şirket, 2013’te 39 yeni bayiyle 39 farklı ilde olmayı planlıyor.
Franchise sisteminin tüm sektörlere ivme kazandırdığına dikkat çeken Kahve Diyan Genel Koordinatörü Serdar Deniz, şöyle devanı ediyor: “Tabii ki Kahve Diyarı’nın büyümesine de ciddi bir ivme katmıştır, ilk altı şubeyi kendimiz açmışken bu sistem sayesinde şu an 99 şubemiz mevcut.” Önümüzdeki dönemde Türkiye’de toplam 400 bayi hedeflediklerini belirten Deniz, gelecek planlarını şu şekilde açıklıyor: “2015’te yurt dışına açılmayı hedefliyoruz. Fakat bu adımı master franchise vererek de atabiliriz. Ekibimiz bunun için şimdiden çalışıyor. ilk etapta komşu ülkelerde ve Avrupa’da olmayı planlıyoruz.”
■    KOMAGENE VE BÜYÜK HEDEF
Türkiye’nin en büyük etsiz çiğ köfte zinciri Komagene, 2013’te hızla büyümeye devam ediyor. 2012’yi 400’e yakın bayi sayısı ile kapatan Komagene, 2013 yılı sonundaki hedef bayi sayısını 500 olarak belirledi. 2012’de yurt dışında da bayilik vermeye başlayan Komagene’nin Almanya Hamburg ve Avusturya Viyana’da iki yurt dışı bayisi bulunuyor. Şubat ayında Azerbaycan Bakü’de açacağı üçüncü yurt dışı bayisinden sonra yıl sonuna kadar yurt dışı bayi sayısını toplamda 15’e ulaştırmayı hedefliyor.
Bir mağazanın yatırım maliyeti yurt dışı için 10 bin ile 20 bin Euro arasında, yurt içi için 15 bin ile 30 bin TL arasında değişiyor. Yurt dışı için mas-ter franchise tekliflerine açık olan Komagene, doğru yapılacak işbirlikleri ile yurt dışında hızla büyüyeceğine ve bir dünya markası olabileceğine inanıyor. Dükkanda çalışacak personelin eğitimi de Komagene’nin deneyimli ekibi tarafından veriliyor. 2012’de yeni projelere imza atan Komagene, Dönergene markasını yarattı. Şirket, ilk aşamada Çin’de iki restoran açtı.
■    AYDA 15 BİN KAZANIN
Çekirdek kahve pazarında dünya lideri olarak bilinen Lavazza, 2007 yılında Best ithalat ile yaptığı exclusive distribütörlük anlaşması sonrasında Türkiye pazarına girdi. 23'ü İstanbul'da olmak üzere 29 şube ile hizmet veren Lavazza Best Coffee Shop, şube ağını franchising sistemiyle genişletiyor. 2013 sonuna kadar yurt genelinde 25 yeni Lavazza Best Coffee Shop açılması hedefleniyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti franchise bedeli dahil anahtar teslim ortalama 137 bin Euro. Genel olarak alışveriş merkezleri, yoğun caddeler gibi hareketli yerlerde şubelerini konumlandıran Lavazza Best Coffee Sbop’lar için ortalama 150 metrekare alana ihtiyaç duyuluyor. Aylık ortalama 75 bin TL ciro yapan Lavazza Best Coffee Shop’lar yatırımcısına aylık ortalama 15 bin TL net gelir sağlıyor.
Ürün gamını sürekli geliştiren Lavazza Best Coffe Shop, 2017 yılı sonunda 167 şubeye ulaşmayı hedefliyor.
■    YENİ BİR MARKA GELİYOR
Penta Şirketler Grubu, 1935’de kurulan ve günümüze kadar geliştirdiği teknolojiler ile outdoor spor ürünleri sektöründe sayılı markalar arasında yer alan Salewa’yı 2013’te Türkiye’ye getiriyor. Firma özellikle yüksek teknolojili, üst segment grup ayakkabı, kıyafet, çanta, uyku tulumu, çadır ve teknik ekipman konusunda başka markalarda bulunmayan özellikleri ile iddialı bir şekilde pazara giriyor. 2013 ve 2014 yılında açılacak shop in shop ve franchising mağazaları ile Salewa markası outdoor sektörünün aranan markası olmayı hedefliyor. 2014 senesi sonunda toplamda altı nokta da franchising açılması hedefleniyor.
■    AŞKIN MARKASI BÜYÜYOR
Mayo, bikini, peştemal, havlu, çanta gibi plaj aksesuarları gibi çeşitli ürünler satan, kendini aşkın markası olarak tanımlayan Shakespeare In Love, bugüne kadar Türkiye’nin popüler yaz noktalarına (Çeşme, Bodrum, Urla, İzmir, Mersin, İskenderun) 11 konsept mağaza ile yayıldı. Markanın ürünleri aynı zamanda perakende zincir mağazalany-la ve online kanallarla beraber toplamda 55 noktada tüketicilerle buluşuyor. Shakespeare In Love markası, farklı franchise modeliyle başta İstanbul ve Antalya olmak üzere, büyük şehirlerde yeni iş ortaklan anyor. 2013’te 16 franchise verilmesi planlanıyor. Başlangıç bedeli 40 bin ila 70 bin TL arasında değişiyor.
■    RAMİZ TÜRKİYE’YE YAYILACAK
Köfteci Ramiz’in hikayesi, 1928 yılında Manisa/Akhisar’da limon sandığından sandalyeleri olan küçücük bir dükkanda başladı. Köftesinin tadı ile yıllara meydan okuyarak büyüdü, ikinci kuşağın işin başına geçmesiyle son altı yılda hızlı zincir restoran kimliğini kazanan Köfteci Ramiz’in bugün Türkiye genelinde 120 şubesi var.
Şirket, 2013’te 25 yeni mağaza açmayı planlıyor. Bir Köfteci Ramiz şubesi açmak için anahtar teslim 300-350 bin TL yatırım yapmak gerekiyor. Yüzde 2 royalty talep eden şirket, Türkiye geneline yayılmayı hedefliyor.
■    250 YENİ SULTANAHMET
Türkiye genelinde 40 ilde, 135’i aşkın şubesiyle hizmet veren Sultanahmet Köftecisi, 2013’te 250 yeni franchise mağaza açmayı hedefliyor. Başlangıç bedeli olarak 100 bin dolar talep eden şirket, royalty ücreti ise almıyor. Bir süre önce farklı ürün seçenekleriyle dondurulmuş gıda sektörüne giren Sultanahmet Köftecisi ürünlerini ilk aşamada Migros Marketleri’nde satmayı başladı. Önümüzdeki günlerde diğer market zincirlerine yayılacak.
Aynı zamanda şirketin mağazalarında da satışa sunulacak ürünler arasında; Sultanahmet Köfte, Kaşarlı Köfte, Baharatlı Köfte, Acılı Köfte, Izgara Köfte, Dana Biftek Köfte ve Köftecan bulunuyor. Türkiye’nin büyük alışveriş merkezlerinde ve caddelerinde şubeleri bulunan marka günde 35 bin müşteriye hizmet veriyor
■    1000’E ÇIKACAK
Burger King, Sbarro, Popeyes ve Arby’s markalannın Türkiye’deki mas-ter franchise faaliyetierini yürüten TAB Gıda’nın Türkiye genelinde toplam 700 şubesi bulunuyor. 2012 yılı içinde 150 yeni restoran açıp yüzde 30 büyümeyi gerçekleştiren TAB Gıda, 2013’de yurt içi ve yurt dışı büyümeyle beraber yaklaşık 1000 restoranı ile hizmet vermeyi planlıyor.
Şirketin her bir marka için ciddi büyüme planlan var. Geçtiğimiz aylarda Tiflis’te açılan Burger King restoranı ile Gürcistan’da da hizmet vermeye başlayan TAB Gıda’nın 2013 planları içinde Burger King için Üs-küp’teki TAV Havalimam’ndaki ve şehir merkezinde açtığı restoranlann dışında Üsküp’te üç yeni ve Ohri’de iki yeni restoran açma hedefi var. TAV ile yapılan işbirliği sonucunda TAVın yurt dışında açtığı her havalimanında Burger King restoranlarının yer alması planlanıyor.

■    MARKAYA BAĞLILIK YÜKSEK
2010 yılının sonuna doğru sekiz restoran ile TAB Gıda bünyesine dahil olan Arby’s markası ilk altı ay içinde üç katına çıktı ve global Arby’s’den ‘Hızlı Büyüyen Ülke’ ödülüne layık görüldü. Bugün Türkiye genelinde 35 restoranı bulunan olan ve 2013’de yüzde 30’luk bir büyüme hedeflenen Arby’s’in, restoran sayısı diğer markalara göre daha az fakat tüketicilerin markaya olan bağlılıklan çok yüksek.
Türkiye genelinde 28 ilde 91 restoran sayısına ulaşan Sbarro’nun 2013 yılında 100’üncü restoranını açması planlanıyor. Dünya’da 40, Türkiye’de ise 5’inci yılını kutlayan Popeyes Türkiye genelinde yaklaşık altı noktada bulunuyor. Başlangıç bedeli 500 bin dolar olan Popeyes markasında net ciro üzerinden yüzde 13 royalty alınıyor.
■    YENİ BÜYÜME TAKTİĞİ
Önme ve dokuma çocuk giyiminde entegre üretim yapan ve üretimdeki tecrübesini perakende sektörüne taşıyarak Zeyland çocuk mağazalarını kuran Zeynep Giyim, 2013’ten itibaren franchise sistemiyle büyümeye karar verdi. Hali hazırda kendisine ait 16 mağazası bulunan şirket, 2013’te beş franchise vermeyi hedefliyor. Şirket, sistemi yeni kurduğu için başlangıç bedeli talep etmiyor.
1970’li yıllarda sektördeki boşluğu görerek çocuk giyimine yatırım kara-n alan Lütfı Kullelioğlu tarafından kurulan Zeynep Giyim, bugün İstanbul Güneşli’deki fabrikasında aylık 150 bin adet kapasite ile örme ve dokuma çocuk giyimi üretimi yapıyor. Daha çok yatay bir büyüme kaydeden şirket, boya-baskı tesisleri kurarak üretimin tüm aşamalanyla tam entegre bir firma konumuna geldi. Bugün Çorlu / Velimeşe fabrikasındaki baskı ve boya tesisleri; günlük 12 bin kilogram örme mal boyası, 10 bin metre dokuma mal boyası ve 40 bin metre rotasyon metraj baskısı yapıyor.
■    AVRUPA’DAN RUSYA’YA
Koleksiyonlarını başta İtalya, Almanya, Hollanda, Fransa olmak üzere çeşitli Avrupa ülkelerine ihraç eden Zeyland son yıllarda Avrupa’nın ekonomik durgunluğa girmesiyle ihracatta rotasını Rusya’ya çevirdi. Bugün önemli ihraç pazarlan arasında; Rusya, Ukrayna, Kazakistan bulunuyor. 35 yıllık tecrübesini perakende sektöründe de kullanan şirket, müşterilerine Türkiye çapındaki Zeyland Çocuk Mağazaları’nda hizmet veriyor. Türkiye pazanndaki perakendedeki büyümesini son 10 yıldır devam ettirmeyi ve bundan sonra daha hızlı bir büyüme hedefliyor. Şirketin bünyesinde; Mininio, Deep West, Happy Baby, Pinkee ve Zeyland markalan bulunuyor.
Koleksiyonları oluştururken ürünün kalitesi ve rahatlığına öncelik veren şirket üretimi büyük oranda doğal pamuklu kumaşlarla, ekoteks 100 sertifikalı boyahanesinde toksin olmayan boyama ve yıkama yöntemleri ile yapıyor. Şirket, tasarım konusunda da oldukça iddialı. Yılın moda renklerini, detaylarını çocuklann ihtiyaçlan doğrultusunda tasarlıyor.
■    YENİ NESİL GİRİŞİM FIRSATI
Türkiye’ye saatlik çocuk emanet sistemini getiren The Play Bam, yatırım yapmak isteyenlere bakir bir sektörde yeni iş kapılan açıyor. Oyun merkezli çocuk eğitiminde Amerika ve Avaıpa’da birçok işletmeyi dolaşan ve bu sistemi 2000 yılında Türkiye’ye getiren Caroline Koç ve Esin Uzunoğlu, Türkiye’de yeni bir sektör oluşturarak bu alanda ilk ve tek olmanın avantajlarını paylaşacak yatırımcılara kapılarının açık olduğunu ifade ediyor.
Franchise vererek büyümeyi hedefleyen The Play Bam’ın, kurulum maliyeti yaklaşık 100 bin ile 150 bin dolar civarında. Markaya yapılan yatıransa,18 ile 24 ay arası gibi bir sürede geri dönüyor. Aylık cirodan yüzde 5 sadakat primi (loyalty) alınan yatırımcılara, mekanlan için projelendimıe ve mimari destek de marka tarafından sağlanıyor. Şu anda 4’ü İstanbul’da l’i İzmir’de olmak üzere 5 şube ile hizmet veren fimıa, başta Eskişehir, Ankara, İzmir, Bodrum ve Bursa olmak üzere Türkiye’nin her noktasına ulaşmak istiyor.
Burcu Tuvay / Ayşegül Sakarya Pehlivan / Ekonomist Dergisi

13 Şubat 2013 Çarşamba

Çanakkale bu projelerle tanıtılacak

Çanakkale Sanayi ve Ticaret Odası (ÇTSO), Çanakkale Savaşları’nın 100’üncü yılı olan 2015’e yönelik projeler için harekete geçti. Kente ilişkin üç önemli proje söz konusu. Çanakkale’nin Gücü Yarışması bunlardan biri. Dünyaca ünlü ‘Tough Guy’ outdoor yarışma formatı, Çanakkale’nin muhteşem doğası ve tarihi ile birleşerek Türk ve dünya televizyonlarında yayımlanmaya başlayacak.

Boğaz’ın kıyısında 10 metre yüksekliğe, 30 metre enine yapılacak dev su perdesi ise bir diğer proje. Her yıl düzenlenmesi planlanan Film Festivali nde ise Türk, AvustralyalI, İngiliz, Alman ve diğer ulusların yönetmenlerinin, Çanakkale savaşlanna farklı bakış açılannı yansıttıkları film ve belgesellerinin, Çanakkale’nin savaşa tanık olmuş tarihi mekanlannda (tabyalar, kaleler) beyaz perdeye yansıması hedefleniyor.

Ayrıca İstanbul 1453 filmi gibi iki filmin çekimi için de harekete geçilmiş. Filmlerin bütçesinin toplam 20-30 milyon dolar civarında olması planlanıyor.

Çanakkale’nin isminin markalaşması için sinemanın da kullanılacağını söyleyen Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Başkam Bülend Engin, dünyaca ünlü llyada destanının yazıldığı kent topraklarına gelenlerin, Çanakkale’de dev bir Hektor heykeli ile karşılanmaları için harekete geçildiğini belirtiyor.

Salih Albayrak’ın 2013 beklentileri

Salih Albayrak’ın 2013 beklentileri
Altın: 2013 beklentilerini oluştururken merkez bankalarının uyguladığı politikaların devam edip etmeyeceği incelenmeli. Öncelikle FED’in (Amerikan Merkez Bankası] uyguladığı politikalara baktığımızda, faizlerin düşük tutulmaya devam edileceğini söyleyebiliriz. Bunun için en önemli kriter işsizlik oranı. İşsizlik yüzde 6.5'in altına inmediği sürece parasal genişleme devam eder. Bütün bu faktörlerin etkisiyle altının yıl içinde 1.850 dolara ulaşmasını bekliyoruz. Cuma günü açıklanan tarım dışı istihdamın beklentilerin altında kalması, işsizliğinse yüzde 7.8'den 7.9’a yükselmesi FED’in 2013'te de parasal genişlemeye devam edeceğini gösteriyor.

Dolar/TL ve euro/TL: Merkez Bankası’nın güçlü TL'den yana olmaması fiyatlarda aşağı yönlü hareketlerin öıiüne geçiyor. Dolar/TL paritesinde aşağıda 1.750 seviyesinden güçlü alımların gelmesi beklenebilir. Euro/TL paritesinde ise yıl içerisinde yaşanacak güçlü düşüşler alım fırsatı sunabilir. Euro/TL paritesinde ise 2.40 seviyesi önem arz ediyor. Paritenin 2.40'ın üzerinde tutunması

halinde 2.70 görülebilir. Euro bölgesi krizinde en sorunlu dönemin aşıldığını düşünüyoruz, 2013'ün ikinci çeyreğinden itibaren bölgedeki toparlanmayla birlikte euro'da değer artışı olabilir.


Gümüş: Gümüş fiyatlarında son dönemde düşüş trendi gözleniyor. Ancak yıl içerisinde ABD’deki parasal genişlemenin devam etmesi ve diğer ülke merkez bankalarının da bu akımın içinde kalmasıyla gümüşte 35 dolarlar görülebilir.

Euro/dolar: Yıl içerisinde Avrupa Merkez Bankası’nın [ECB] faiz indirimine gitmesi bekleniyor. Bu indirim gelene kadar yukarı yönlü hareketler görülebilir. Ancak faiz indiriminin gelmesi durumunda paritedeki düşüşler hızlanır. FED'in parasal genişlemeyi sonlandırması da aşağı yönlü hareketleri tetikler ve 1.25’ler görülebilir. ECB'nin faiz indirimine gitmemesi ve ABD'de işsizliğin yüzde 6.5'in altına gerilememesi halinde paritede 1.40'lar görülebilir.

11 Şubat 2013 Pazartesi

Franchise açmak isteyen girişimciler

“Franchise açmak isteyen girişimciler, yatırımlarını somut ve başarılı projelere dönüştürmek için pek çok desteğe ihtiyaç duyuyor. Dolayısıyla, yeni girişimlerin kurumsal ve finansal açıdan güçlendirilmesinde, sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmasında hepimize büyük sorumluluklar düşüyor. Biz de ‘işimi Kuruyorum Destek Paketi'ni bu sorumluluk bilinciyle geliştirdik. Paketle beraber yeni iş kuran ve franchise açan girişimcilere, ihtiyaç duyacakları birçok konuda destek sunmayı amaçlıyoruz, işimi Kuruyorum Destek Paketi, finansmana ihtiyaç duyan ancak teminat sıkıntısı çeken, girişimcilere önemli fırsatlar sunuyor. En fazla üç yıldır faaliyet gösteren, yıllık ciro/bilanço büyüklüğü 2 Milyon Euro'nun altında olan ve çalışan sayısı 10’u aşmayan işletmelere, uygun geri ödeme seçenekleri ve cazip faiz oranlarıyla yatırımlarını finanse etme imkanı, ayrıca 6 ay boyunca ücretsiz para transferi ve kredi vadesi boyunca tüm hesaplar için işletim ücretinden muaf olma ayrıcalığı sunuyoruz. Girişimciler, tüm bunların yanı sıra, Girişimci El Kitabı’ndan da faydalanabiliyorlar. Girişimci El Kitabı’yla yeni işletme sahiplerine, başlarken, büyürken ve olgunlaşırken yani başarı hikayelerini yazarken ihtiyaç duyabilecekleri tüm bilgileri kolay bir anlatımla sunuyoruz. Bu konuya yönelik yeni ürün ve hizmetlerimizle destek vermeye devam ediyor olacağız.”

FRANCHİSE DÜNYASI EYLÜL AYINDA BULUŞACAK

FRANCHİSE DÜNYASI EYLÜL AYINDA BULUŞACAK

Medyafors Fuarcılık organizasyonu ve UFRAD işbirliği ile gerçekleştirilen Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, bu yıl 12-15 Eylül tarihleri arasında ll’inci kez düzenlenecek. CNR Fuar Merkezi 5-6 ve 7nci Hall'lerde gerçekleştirilecek fuar, franchise ve markalı bayilik veren firmaları, girişimci ve yatırımcılarla İstanbul’da buluşturacak. 2012 yılında gerçekleştirilen 10. Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, 12 bin m2 alanda 21 bin 200 girişimci adayıyla 300’e yakın markayı buluşturdu, işlem hacmi, 2013 yılında 40 milyar dolara ulaşması beklenen zincir markaların cirosunun artmasına önemli katkıda bulunan fuar girişimcilere yeni yatırım fırsatları sundu. Fuarda dört gün boyunca, Türkiye genelinde ve yurt dışında franchise vermeyi hedefleyen yüzlerce marka pek çok satış noktasına ulaştı. Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Ayçan Helvacıoğlu, bu yıl Avrupa,

Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler üzerinde yürütecekleri çalışmalarla yabancı ziyaretçi sayısını katlamayı hedeflediklerini belirtiyor.

10 Şubat 2013 Pazar

“Pazarın ihtiyaçlarını belirleyin”

“Pazarın ihtiyaçlarını belirleyin”

“OtelSonDakika’mn geliştirme aşamasında anladık ki, aslında turizm sektöründe yepyeni bir pazar yaratıyoruz. Yatırımcı aradığımız dönemde, küresel bir girişimcilik programı olan Global Entrepreneurship Program’da final aşamasına kadar ilerledik ve Foreks Grubu ile tanıştık. Foreks Grubu, Mobtur’a yüzde 50 oranında ortak. Grubun 2013 sonuna kadar yapacağı yatınmm 750 bin TL’yi bulacağı ve şirketimizin değerinin de 1 milyon dolar olacağı öngörülüyor. Doğru iş fikri kadar sabır ve doğru zamanlama da çok önemli. Fikriniz orijinal olabileceği gibi, yurtdışmda uygulanmakta olan bir modelin Türkiye’ye uyarlanması da olabilir. Burada önemli olan, yabancı bir modeli birebir uygulamak yerine pazarın ve kullanıcıların ihtiyaçlarım doğru belirleyerek gerekli yerelleştirmeleri yapmak.”

“Paylaşmaktan korkmayın”

“Paylaşmaktan korkmayın”

“Online eğitim Türkiye’de henüz geçmişi olmayan bir alan ve Mavikep platformunun kurucuları olarak bizler için bütün süreçler çok heyecan verici ilerliyor. Sevindirici olan faaliyetlerimize başlayalı kısa bir zaman olmasına rağmen öğrencilerin ve velüerin ilgisi hayli yoğun ve pozitif olması. Bir online eğitim girişiminin geleneksel e-ticaret bakış açısıyla yola çıkmaması gerektiğini göz önünde bulundurarak, fikrimizin gücünü hem eğitim hem de online dünyanm başarılı girişimci ve yatınmcüarıyla birleştirmenin en verimlisi olacağım düşündük. Yatırımcılarımız fikirlerimize değer verip inanarak yalnızca finansal anlamda değil manevi anlamda da Mavikep’e güç kattılar. Girişimcilere, fikirlerini olabildiğince fazla kişiye anlatmalarım ve paylaşmaktan korkmamalarım öneririz. Önemli olan girişiminiz hayata geçtikten sonra nereye odaklanacağınızı bulmak oluyor.”